REGULAMIN WYNAJMU DOMÓW OLIVINA PARK
§1
1. Niniejszy Regulamin (dalej Regulamin) określa warunki wynajmu krótkoterminowego domów wraz z pełnym wyposażeniem, usytuowanych w: Olivina Park w Niechorzu (dalej: obiekt), oraz warunki dokonywania rezerwacji domów.
2. Definicje:
• OPERATOR: Amber Park Spa Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Zacisznej 8 w Niechorzuj, wpisaną do centralnej ewidencji działalności gospodarczej NIP: 8571937419, REGON: 526242374, reprezentowaną przez Karolinę Krzywańską •
KLIENT: osoba fizyczna bądź osoba prawna korzystająca z domu na podstawie umowy najmu krótkoterminowego;
• NAJEM KRÓTKOTERMINOWY: umowa najmu krótkoterminowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, do której nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego;
• OPIEKUN KLIENTA – przedstawiciel Operatora uprawniony do dokonywania w imieniu i na rzecz Operatora czynności określonych w Regulaminie;
• STRONY: występujący łącznie Klient i Operator;
• ZADATEK – opłata wnoszona przez Klienta, stanowiąca równowartość 30% kwoty opłaty najmu domu, stanowiąca zabezpieczenie kosztów przygotowania domu, która nie podlega zwrotowi.
§2
Niniejszy Regulamin określa zasady krótkoterminowego najmu domów, zgodnie ze specyfikacją usług zawartą w ofercie Olivina Park dotyczącą wynajmu krótkoterminowego domów, dostępnej między innymi za pośrednictwem serwisów internetowych. Zakres świadczeń objętych umową, do których zobowiązany jest Operator obejmuje najem krótkoterminowy domu wraz z wyposażeniem oraz te świadczenia, które zostały objęte złożonym oraz przyjętym do realizacji zamówieniem, włączając w to świadczenia zamówione u Opiekuna Klienta i opłacone na miejscu.
§3
1. Klient dokonuje rezerwacji domu poprzez:
• wypełnienie formularza zgłoszeniowego, dostępnego za pośrednictwem serwisów internetowych Operatora lub jego kontrahentów, chyba że złożenie zamówienia jest dokonywane przez Klienta telefonicznie lub osobiście;
• przesłanie wypełnionego formularza zawierającego kompletne dane, w tym wykaz dodatkowych usług, za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub złożenie zamówienia telefonicznie, drogą pocztową, za pośrednictwem faksu, osobiście w siedzibie Operatora lub złożonego u Opiekuna Klienta;
• uzyskanie potwierdzenia przez Operatora (w formie e-mail) terminu rezerwacji domu oraz ilości osób uprawnionych do pobytu w domu w zarezerwowanym terminie oraz zakresu usług dodatkowych;
• dokonanie wpłaty zadatku w wysokości równowartości 30% wartości całkowitej ceny najmu, na podane w e-mailu, o którym mowa w pkt 3 konto bankowe Operatora w terminie wskazanym w treści wiadomości oraz dopłaty reszty kwoty należności za daną rezerwację maksymalnie na 48 godzin przed terminem pobytu. W przypadku anulacji bądź zmiany rezerwacji, zadatek nie podlega zwrotowi.
2. Dokonanie rezerwacji domu oraz wpłata zadatku stanowi jednocześnie potwierdzenie, że Klient zapoznał się i zaakceptował postanowienia Regulaminu.
3. Rezerwacja domu jest dokonana z chwilą uznania konta Operatora środkami pieniężnymi, stanowiącymi równowartość kwoty kaucji rezerwacyjnej.
4. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji terminu Klient otrzymuje za pośrednictwem poczty elektronicznej w ciągu 24 godzin od chwili otrzymania przez Operatora formularza rezerwacji (lub odpowiednio od złożenia zamówienia telefonicznie lub osobiście).
5. Decydując się na pobyt w domach Olivina Park, posiadam wiedzę odnośnie obecnej sytuacji w Polsce i obowiązujących obostrzeń i przepisów związanych z krótkoterminowym najmem lokali mieszkalnych.
6. Zadatek lub całość należności muszą zostać wpłacone w ciągu 48 godzin od chwili otrzymania od Operatora potwierdzenia przyjęcia rezerwacji
7. Po dokonaniu rezerwacji i wpłacie zadatku, o którym mowa powyżej rezerwacja zostanie zatwierdzona, a Klient otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem zaksięgowania kaucji rezerwacyjnej na koncie Operatora, najmu krótkoterminowego domu , jak również otrzyma dalsze informacje niezbędne do realizacji pobytu przez Klienta.
8. W przypadku braku wpływu zadatku lub całości kwoty na rachunek bankowy Operatora w terminie, o którym mowa w pkt. 7, skutkuje anulacją złożonej rezerwacji. W takim przypadku Klient otrzymuje informację, iż rezerwacja została anulowana.
9. Operator, w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza możliwość dokonania rezerwacji domu w inny sposób, niż opisany powyżej, po uprzedniej konsultacji telefonicznej z Klientem oraz po wyrażeniu przez niego zgody w formie pisemnej bądź elektronicznej na taki sposób dokonania rezerwacji, pod rygorem nieważności.
§4
1. Zmiana rezerwacji może obejmować zmianę domu lub zmianę terminu rezerwacji, przy czym akceptacja zmiany rezerwacji przez Operatora jest uzależniona odpowiednio od dostępnego aktualnie zasobu domów i/lub wolnych terminów.
2. Zmiana rezerwacji jest możliwa wyłącznie po wpłaceniu przez Klienta pełnej należności za pobyt zgodnie ze złożoną poprzednio rezerwacją.
3. Operator zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji lub zmiany terminu rezerwacji i/lub domu w przypadku wystąpienia sytuacji losowych uniemożliwiających realizację rezerwacji złożonej przez Klienta i potwierdzonej przez Operatora (np. awaria ogrzewania, przerwa w dostawie energii elektrycznej, itp.). W takim przypadku, Operator za zgodą Klienta dokonuje zmiany terminu i/ lub domu, zaliczając wpłacony zadatek na poczet nowej rezerwacji, lub w przypadku braku wyrażenia zgody przez Klienta na zmianę rezerwacji dokonuje zwrotu zadatku.
7. W przypadku uzgodnienia między Stronami zmiany rezerwacji z przyczyn losowych, o których mowa w ust. 6, polegającej na zmianie domu, Klient nie ponosi z tego tytułu dodatkowych kosztów.
§5
1. Wydanie domu Klientowi w pierwszym dniu najmu następuje nie wcześniej niż o godzinie 16:00, chyba że wcześniejsze wydanie domu zostanie indywidualnie uzgodnione z Operatorem lub Opiekunem Klienta.
2. Klient zobowiązany jest poinformować Opiekuna Klienta o planowanej godzinie przyjazdu, najpóźniej na 4 (cztery) godziny przed przyjazdem, chyba że Strony uzgodniły inaczej stosownie do postanowień ust. 1. Klient zobowiązany jest natychmiast poinformować Opiekuna Klienta o braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę. Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za ewentualne opóźnienia w wydaniu domu spowodowane brakiem właściwego zawiadomienia o godzinie przyjazdu.
3. Wydanie domu następuje na podstawie okazanego Opiekunowi Klienta ważnego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość Klientowi, poprzez przekazanie kluczy do domu. Na życzenie Klientowi Opiekun Klienta dokonuje prezentacji domu i zapoznaje Klienta z jego wyposażeniem.
4. Zasady korzystania przez Klienta z domu, w tym w szczególności z jego wyposażenia reguluje „Regulamin korzystania” przekazywany Klientowi jako załącznik w wiadomości mailowej z potwierdzeniem dokonania rezerwacji.
5. Z zastrzeżeniem ust. 7 wydanie domu Klientowi do korzystania następuje pod warunkiem uiszczenia przez Klienta całości ceny najmu tj. kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy ceną najmu a wpłaconą kwotą zadatku, która ulega zaliczeniu na poczet ceny najmu.
6. Zapłata czynszu najmu następuje na podstawie rachunku/faktury przekazanej klientowi w formie elektronicznej lub pisemnej. W przypadku formy elektronicznej faktura dostarczana jest na adres zwrotny Klienta wskazany w formularzu rejestracyjnym lub inny, wskazany przez Klienta odpowiednio do trybu składania rezerwacji. W przypadku formy pisemnej Klient przyjmuje fakturę poprzez jej podpisanie, najpóźniej z chwilą zawarcia umowy najmu krótkoterminowego.
7. Najpóźniej z chwilą wydania Klientowi kluczy do domu, klient zobowiązany jest do podpisania karty meldunkowej w formie pisemnej lub online, co oznacza jednocześnie akceptację przez Klienta warunków najmu oraz niniejszego Regulaminu.
8. Opiekun Klienta może odmówić wydania kluczy do domu (udostępnienia domu) osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających oraz zachowujących się agresywnie, stwarzających zagrożenie dla osób lub mienia, jak również w przypadkach, gdy z okoliczności stanowić będą uprawdopodobnienie, iż występuje możliwość naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu i/lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jak również w przypadku odmowy przyjęcia przez Klienta faktury i/lub podpisania przez Klienta umowy najmu krótkoterminowego, o której mowa w ust. 7.
9. Klient zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Opiekuna Klienta o ewentualnych uszkodzeniach zastanych w domu.
10. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń w domu, Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o powyższym Opiekuna Klienta, nie później jednak niż na 1 (jedną) godzinę od chwili wydania Klientowi domu do korzystania.
11. Wszelkie uszkodzenia powstałe z winy Klienta, lub odpowiednio osób za których ponosi on odpowiedzialność, w szczególności wynikłe na skutek korzystania z domu i/lub jego wyposażenia niezgodnie z „Regulaminem korzystania”, obciążają Klienta.
12. Operator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy Klienta i/lub osób korzystających z domu, które zostały pozostawione w domu oraz odpowiednio na parkingu zarówno w trakcie okresu obowiązywania umowy najmu jak i po jej wygaśnięciu.
§6
1. Liczba osób uprawnionych do korzystania z domu jest ograniczona do podanej przez Klienta i przyjętej do realizacji przez Operatora rezerwacji.
2. Dopuszcza się możliwość pobytu zwierząt domowych w domu za uiszczeniem dodatkowej opłaty zgodnej z aktualnym cennikiem.
3. W domu zabrania, palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia. W przypadku konieczności wykonania dearomatyzacji oraz oczyszczenia pomieszczeń z powodu palenia tytoniu, Klient zostanie obciążony opłatą za dearomatyzację w wysokości 1000zł.
4. W domu obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22.00 do 7.00 rano.
5. Klient nie może oddawać w podnajem domu lub przekazywać go osobom trzecim do korzystania jakimkolwiek tytułem, nawet jeśli nie upłynął okres, za który Klient uiścił należną opłatę za pobyt.
6. Klient nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Operatora dokonywać jakichkolwiek napraw lub zmian domu. O konieczności dokonania napraw lub zmian Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Opiekun Klienta. Klientowi nie przysługuje prawo kierowania względem Operatora jakichkolwiek roszczeń w związku z wykonaniem bądź niewykonaniem przez Opiekuna Klienta zgłoszonych zmian, za wyjątkiem żądania dokonania zmian w domu, w celu doprowadzenia jego stanu do zgodności z zakupionym i opłaconym przez Klienta zakresem świadczeń.
7. Klient zobowiązany jest do utrzymywania oraz zwrotu domu w stanie, w jakim dom został mu przekazany.
8. Klient zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia Opiekunowi Klienta wszelkich szkód wyrządzonych w mieniu Operatora podczas pobytu. Równowartość szkód i ich usunięcie pokrywa Klient. Klient ponosi również pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez osoby przebywające za jego zgodą lub wiedzą w domu.
9. Opiekunowi Klienta w każdym czasie przysługuje prawo wstępu do domu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy Regulaminu i/lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
10. W przypadku gdy po wejściu Opiekuna Klienta do domu, zgodnie z uprawnieniami wskazanymi w ust. 8 Klient nie będzie obecny w domu, Opiekun Klienta niezwłocznie skontaktuje się z Klientem informując go o wykonaniu prawa wstępu oraz celu tych czynności.
11. Zwrot domu w ostatnim dniu najmu następuje nie później niż do godziny 11.00. Zwrot domu po godzinie 11.00 wymaga wcześniejszego wyrażenia zgody przez Operatora. Klient zobowiązany jest uzgodnić godzinę zwrotu domu z Opiekunem Klienta.
12. Z chwilą zakończenia okresu najmu, wydane uprzednio Klientowi klucze odbiera Opiekun Klienta w obecności Klienta, chyba, że indywidualnie uzgodniono inaczej.
13. W razie niedokonania zwrotu domu po zakończeniu najmu Klient zobowiązany będzie uiścić Operatorowi karę umowną w wysokości dwukrotności aktualnej ceny za dany dom określonej na stronie www.olivinapark.pl za każdą rozpoczętą dobę po dacie zakończenia okresu najmu.
§7
1. W cenę najmu domu wliczone są koszty:
• mediów:
a) energii elektrycznej,
b) wody,
c) gazu
d) odprowadzania ścieków
e) wywozu śmieci
f) dostępu do sieci internet (o ile dom posiada takowe łącze)
g) opłat z tytułu dostępu do telewizji kablowej
2. Najpóźniej z chwilą wydania kluczy do domu Klient zobowiązany jest do uiszczenia Opiekunowi Klienta podatku lokalnego w postaci tzw. „opłaty klimatycznej”, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
3. Niewykorzystanie przez Klienta zamówionych i opłaconych świadczeń, co do których Operator pozostawał w gotowości do świadczenia (w tym opuszczenie domu przed upływem okresu umowy najmu), nie uprawnia Klienta do żądania jakichkolwiek roszczeń od Operatora.
§8
1. Dane teleadresowe, w tym adres poczty elektronicznej oraz nr telefonu i faksu dla kontaktów z Opiekunem Klienta w sprawach dotyczących wynajmu domu, w tym rezerwacji oraz uzgodnień dotyczących wydania domu, zamieszczone są na stronie internetowej www.olivinapark.pl
2. Korespondencja dla Operatora może być kierowana również na adres Amber Park Spa - Olivina Park ul. Zaciszna 8, 72-350 Niechorze
3. Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Klientem a Operatora jest prawo polskie.
4. Spory rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Operatora.
5. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie. Zmiany w Regulaminie, z zastrzeżeniem ust. 6 wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej www.olivinapark.pl
6. Zmiany, o których mowa w ust. 5 nie dotyczą umów najmu krótkoterminowego łączących Strony w chwili wprowadzenia zmian. W takich przypadkach Klienta obowiązują postanowienia Regulaminu w kształcie obowiązującym na dzień zawarcie umowy najmu krótkoterminowego.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z DOMÓW OLIVINA PARK
1. Podczas przekazywania kluczy Opiekun Klienta (na życzenie Klienta) zaznajamia Klienta z obsługą wybranych urządzeń elektrycznych stanowiących wyposażenie domu.
2. Z chwilą przyjęcia kluczy do domu Klient ma obowiązek zapoznania się ze stanem technicznym oraz ilościowym domu i znajdujących się na jego wyposażeniu urządzeń.
3. Klient ponosi odpowiedzialność za powierzone karty do drzwi. W przypadku zgubienia zostanie obciążony opłatą 50 zł za kartę.
4. Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń co do stanu technicznego w momencie wprowadzenia do domu, równoznaczne jest z tym, że dom został oddany do użytku w stanie, nie budzącym uwag i zastrzeżeń Klienta tj. w stanie zdatnym do umówionego użytku.
5. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w domu nie wolno używać jakichkolwiek urządzeń nie wchodzących w skład wyposażenia domu zasilanych energią elektryczną lub gazową, które mogłyby wytworzyć zagrożenie pożarowe (w szczególności grzałek elektrycznych, grzejników, palników gazowych). Zabrania się także palenia świec w domu.
6. Zabrania się wnoszenia do domu materiałów i substancji łatwopalnych, wybuchowych, drażniących, o nieprzyjemnej woni, środków odurzających.
7. Nie wolno wprowadzać do instalacji kanalizacyjnej stałych odpadków gospodarstwa domowego, ciał stałych, śmieci, gazet, ani wylewać ścieków o temperaturze pow.60°C, jak również nie wylewać nie przeznaczonych do tego środków chemicznych. Nie wolno zasłaniać otworów wentylacyjnych.
8. Należy korzystać z wyposażenia technicznego domu zgodnie z jego właściwościami technicznymi i przeznaczeniem.
9. Niewykorzystanie przez Klienta zamówionych i opłaconych świadczeń, co do których Operator pozostawał w gotowości do świadczenia (w tym opuszczenie domu przed upływem okresu umowy najmu), nie uprawnia Klienta do żądania jakichkolwiek roszczeń od Operatora.
10. Pobyt zwierząt w apartamencie dopuszczalny jest wyłącznie za zgodą Opiekuna Klienta oraz uiszczenia dodatkowej opłaty wg aktualnego cennika za każdy dzień pobytu zwierzęcia w domu.
11. Klient oraz osoby przebywające w domu za jego wolą i wiedzą zobowiązane się do dbania o wynajęty dom, o wyłączanie zbędnego oświetlenia i zakręcanie wody, niedopuszczanie do działania jakichkolwiek urządzeń bez nadzoru, kontrolowania urządzeń w czasie ich pracy, a po jej zakończeniu wyłączania urządzeń.
12. Obowiązuje całkowity zakaz wynoszenia z domu przynależących do domu rzeczy (w szczególności ręczników, kocy, poduszek, elementów wyposażenia, mebli, urządzeń, itp.).
13. Przy każdorazowym opuszczeniu domu Klient zobowiązany jest do sprawdzenia czy jest on zamknięty.
14. Wszelkie zniszczenia mienia Operatora, Klient pokrywa w całości na zasadach określonych w Regulaminie Wynajmu domów Olivina Park.
15. W dniu wyjazdu Klient jest zobowiązany udostępnić wynajmowany dom Opiekunowi Klienta, w celu skontrolowania stanu domu. Klient ma prawo opuścić dom po zakończeniu przez Opiekuna Klienta czynności kontrolnych.
16. W domach obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu. Palenie tytoniu dozwolone jest wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach na zewnątrz budynku.
17. Operator może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza zakaz palenia tytoniu. W takim przypadku Klientowi nie przysługuje zwrot zapłaconej kwoty za pobyt.
18. W przypadku stwierdzenia faktu palenia tytoniu, klient zostanie obciążony opłatą za dearomatyzację domu w wysokości 1000 zł.
19. Jako zabezpieczenie na poczet ewentualnych zniszczeń, Klient opłaca gotówką lub kartą w momencie zameldowania Kaucję w wysokości 1000zł. W przypadku braku zniszczeń kaucja zostanie zwrócona do 48 godzin po wymeldowaniu.
20. Klient zobowiązany jest do utrzymywania oraz zwrotu domu w stanie w jakim dom został mu przekazany.
21. Za rzeczy pozostawione w domu Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
22. W przypadku stwierdzenia przez Opiekuna Klienta, iż po zakończeniu najmu, w domu zostały pozostawione przez Klienta przedmioty będące jego własnością, rzeczy te (na żądanie Klienta) mogą zostać odesłane na koszt Klienta pod wskazany przez niego adres. W przypadku braku żądania odesłania pozostawionych rzeczy lub w przypadku nieodebrania tych rzeczy przez Klienta w ciągu 2 dni od daty wygaśnięcia umowy najmu, Operator podda rzeczy utylizacji.
23. Operator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niedogodności powstałe podczas pobytu związane z pracami budowlanymi, wykończeniowymi, remontowymi na terenie lub w pobliżu domu, za wysoki poziom hałasu oraz braki w dostawach mediów.
24. W przypadku naruszenia postanowień regulaminu Operator może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka jest zobowiązana do niezwłocznego zastosowania się do żądań obiektu, uregulowania należności za zamówione świadczenia oraz do zapłaty ekwiwalentu za ewentualne zniszczenia i do opuszczenia obiektu.
25.Operator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Klienta, przedmiotów w nim pozostawionych, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu dedykowanym do domu, czy poza terenem Olivina Park.
ŻYCZYMY PAŃSTWU UDANEGO POBYTU !